Close
Ako zvyšujeme PIN kódom bezpečnosť
Lenka Chylíková

Ako zvyšujeme PIN kódom bezpečnosť

bezpecnost

Vo svete sa neustále objavujú správy o sofistikovanom sociálnom inžinierstve. O metódach, ktoré využívajú podvodníci, aby sa dostali k citlivým dátam cudzích osôb. Kúsok po kúsku zbierajú informácie, ktoré nakoniec vedia zneužiť.

V súčasnosti je jednoduché vydávať sa za iného človeka. Stačí na to telefón, počítač a presvedčovacie schopnosti útočníka. Ak organizácia, ktorá uchováva informácie nemá dôkladne prepracované bezpečnostné pravidlá, pracovník kontaktného centra môže zlyhať. Ľudským chybám sa dá zabrániť len nastavením systému.

VNET a bezpečnosť

Vo VNETe dbáme na bezpečnosť našich zákazníkov. Príkladom sú sofistikované kombinácie ochranných prvkov pre prístup do našich dátových centier.

Dôležitá je pre nás aj ochrana našich zákazníkov pred sociálnym inžinierstvom. Aby len osoba ktorá má mať prístup k informáciám ich naozaj mohla aj získať. Zároveň, aby len táto osoba mohla vykonávať jednotlivé úkony.  Na druhej strane je pre nás extrémne dôležité nestratiť flexibilitu a rýchlosť v komunikácii s našimi zákazníkmi. Nechceme im hádzať pomyselné polena pod nohy.  A tak sa zrodil vo VNETe PIN kód.

Ako funguje PIN kód

Ak zákazník chce nahlásiť poruchu nie je potrebné sa autentifikovať, ak už vyžaduje úkon, prípadne informácie musí nadiktovať svoj PIN kód.

Máme toľko kódov v hlave, že je normálne niektorý z nich zabudnúť. Keď zákazník PIN kód zabudne, jednoducho zavolá na našu technickú podporu. Náš operátor mu vie ihneď PIN kód preposlať na kontakty, ktoré má uvedené pri svojich autorizovaných osobách v našej databáze. Ak potrebuje zmeniť PIN kód, náš operátor mu môže identickým spôsobom vygenerovať nový PIN kód.  Takto všetky autorizované osoby vedia, že niekto v danej chvíli požiadal o preposlanie/ vygenerovanie PIN kódu.

Zabezpečenie PIN kódu

Zákazník sa nemá, ako dozvedieť svoj PIN kód iným spôsobom. Operátor totiž PIN kód v databáze nevidí, ale len overuje správnosť, prípadne nesprávnosť nadiktovanej kombinácie.

Pravdaže sa stane, že kontakt je neaktuálny. V takom prípade, môže štatutárny zástupca tieto kontakty zmeniť priamo v našej online zákazníckej zóne. Prípadne, ak chce štatutárny zástupca túto zodpovednosť prenechať inému pracovníkovi, stačí ak v zákazníckej zóne priradí pracovníkovi rolu – správca účtov. Ten môže následne tiež meniť kontaktné údaje, pridávať/odoberať/meniť oprávnenia autorizovaných osôb. Kontaktné údaje nie je možné meniť prostredníctvom telefónu.

Prečo sme zvolili SMS správu

SMS sprava je najspoľahlivejšou formou, akou sa dajú doručiť informáciu cieľovej osobe. Nedostáva sa do spam priečinku a je doručená v priebehu par sekúnd na zariadenie, ktoré má zákazník vždy po ruke. Zákazník ju dostane aj keď nemá v dosahu internet, aj keď je práci, aj keď je mimo práce. PIN kód budeme vždy distribuovať len SMS správami, nie je možné ho získať cez telefón, nepošleme ho e-mailom. A to preto lebo dbáme na bezpečnosť našich zákazníkov. Po najnovšej aktualizácii je možné zmeniť PIN kód aj v zákazníckej zóne.

Základné otázky a odpovede k PIN kódom

Na čo je PIN kód?
PIN kód je dôležitý na overenie totožnosti. Bol zavedený na zvýšenie ochrany našich zákazníkov.

Kedy potrebujem PIN kod?
PIN kód zákazník potrebuje, ak vyžadujete akékoľvek informácie o službách, chce zmeniť služby alebo vykonať akýkoľvek úkon našimi technikmi. Na druhej strane PIN kód nepotrebuje pri nahlasovaní poruchy.  Tú môžete nahlásiť aj bez PIN kódu a jej riešeniu sa naši technici budú naplno venovať.

Ako získam PIN kód?
V prípade, ak zákazník potrebuje PIN kód preposlať alebo vygenerovať nový, môže o to požiadať operátora na technickej podpore. Ten obratom odošle SMS správu s PIN kódom. Sprava bude odoslaná na všetky mobilné čísla autorizovaných osôb, ktoré evidujeme k danej zmluve. Po najnovšej aktualizácii si zákazník môže zmeniť PIN kód aj v zákazníckej zóne.

Prečo nie možné PIN kód nadiktovať?
Takto nadiktovaný PIN kód by stratil svoj význam a preto je priamo v rozpore s našou bezpečnostnou politikou. Operátor PIN kód nevidí. Po tom, ako mu ho zákazník nadiktuje, operátor ho zadá do systému. Ak je PIN kód správny, odomkne a zobrazí operátorovi viac informácií o zákazníkovi.

Ako zákazník zistí na aké čísla sa PIN kód odosiela?
Číslo môže zákazník nadiktovaním overiť na našej technickej podpore. Na druhej strane operátor nemôže  nadiktovať kontakt, na ktorý sa PIN kód zasiela. Zákazník má jednoduchý prístup ku všetkým kontaktným údajom cez svoje konto v našej online zákazníckej zóne.

Ako sa dá zmeniť telefónne číslo?
Telefónne číslo sa dá zmeniť len cez zákaznícku zónu prostredníctvom Autorizovanej správy. Po prihlásení v sekcii Správa osôb je možné meniť kontaktné údaje, pridávať/odoberať autorizované osoby. Oprávnenie na tieto úkony v zákazníckej zóne má len štatutárny zástupca / osoba na, ktorú je zmluva písaná alebo správca účtov.

Ako môže osoba získať rolu správca účtov?
V prípade, ak má osoba disponovať právami na manažovanie Autorizovaných osôb a jednotlivých kontaktných údajov, môže jej štatutár v zákazníckej zóne priradiť rolu Správca účtov.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Close