Close
Zrýchľujeme komunikáciu o bezpečnostných incidentoch
Lenka Chylíková

Zrýchľujeme komunikáciu o bezpečnostných incidentoch

Začiatkom novembra naši administrátori opäť zamakali a úspešne sme po testovacej fáze nasadili automatizovaný systém pre spracovanie hlásení o bezpečnostných incidentoch. Hlavný dôvodom na vytvorenie tohto systému bol neustále intenzívnejší boj  s počítačovou kriminalitou vo svete. Narastá množstva šíreného spamu, stále častejšie sa stretávame s pokusmi o prienik do systémov a s nedodržiavaním autorských práv – to vedie k rastúcemu počtu blokovania IP adries treťou stranou a teda k možnosti obmedzenia služieb. Práve rýchla komunikácia s nahlasovateľom incidentu je kľúčom k hladkému vyriešeniu sťažnosti a zníženiu pravdepodobnosti, že dôjde k neoprávnenému zablokovaniu IP adresy.

Princíp fungovania automatizovaného systému

Hlavným cieľom bolo zrýchliť a teda zefektívniť komunikáciu medzi nahlasovateľom incidentu a našim zákazníkom. Preto sme nasadili systém, ktorý doručuje hlásenia o takýchto incidentoch plne automaticky. Toto opatrenie zabezpečí rýchle doručenie informácie o incidente klientovi, ktorý má danú IP adresu v prenajme.

Aby sme ochránili súkromie našich klientov, pristúpili sme k vytvoreniu tieňových kontaktov v tvare <IPadresa>@abuse.vnet.sk, tie sú priamo určené tretím stranám na nahlasovanie incidentov. E-mail odoslaný na takúto adresu je doručený na náš špecializovaný poštový server, na ktorom dochádza k vyhľadaniu e-mailového kontaktu(ov) klienta, prislúchajúceho k danému tieňovému kontaktu a okamžitému preposlaniu tohto hlásenia klientovi.

Možnosť manažovania kontaktov

Najdôležitejším bodom nie len rýchle posunutie, ale aj doručenie e-mailu na správnu adresu, aby bola hláseniu venovaná relevantná pozornosť a zbytočne sa nedostávalo do schránky osobe, ktorá sa danej problematike nevenuje.

Každý zákazník má preto možnosť cez našu zákaznícku zónu nahlásiť e-mailovú adresu (abuse e-mail), určenú pre doručovanie abuse hlásení. V prípade, že v systéme abuse adresa nie je uvedená, je toto hlásenie preposlané na všetky e-mailové kontakty klienta, uvedené pri danej zmluve.

Ak máte k systému akékoľvek otázky, prosím, neváhajte nás kontaktovať. Naši operátori na technickej podpore vám radi zodpovedia všetky otázky.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Close