Tvrdenia expertov, ktoré hlásajú, že komunikácia medzi firmami a zákazníkmi bude v blízkej budúcnosti prebiehať len cez sociálne siete, digitálne aplikácie a live chaty, stále pribúdajú.
Tieto vyjadrenia môžu byť sčasti pravdivé, avšak chýba zohľadnenie reality obchodnej komunikácie v prostredí malých a stredných firiem. Faktom je, že pre tieto typy spoločností hlasová komunikácia zostáva kľúčová. Podľa anglického prieskumu, 64% malých a stredných podnikov nemôže fungovať bez pevných telefónnych liniek.
Menšie firmy často nemajú adekvátne prostriedky na investovanie do iných ako hlasových kanálov. Potrebujú silnú, spoľahlivú telefonickú infraštruktúru, prispôsobenú ich potrebám. Ak chcú tieto podniky efektívne fungovať a priblížiť sa k zákazníkom, musia aj v budúcnosti investovať do hlasu.
Komfort pre zákazníkov
Vždy budú existovať ľudia, ktorí preferujú biznis komunikáciu cez telefón. Tento trend je aktuálny najmä v prostredí malých a stredných firiem, ktoré si zakladajú na budovaní osobných vzťahov so svojimi zákazníkmi.
Z toho dôvodu treba telefonickú komunikáciu skvalitňovať. Je neprijateľné, aby táto komunikácia bola zložitá a zákazníci boli prepájaní medzi viacerými oddeleniami. Klientsky komfort musí byť vždy na prvom mieste.
Na zvládnutie týchto výziev je k dispozícií množstvo moderných funkcií. Väčšie pohodlie poskytnete klientom napríklad vytvorením jednotného unikátneho čísla pre celé územie SR, cez inteligentné čísla 0800 alebo 0850. Taktiež zavedením automatickej spojovateľky, ktorá bude smerovať zákazníkov na správne oddelenia a na rôznych pracovníkov na základe presného časového harmonogramu. Mimo pracovnej doby môže prehrať hlášku alebo prebrať odkaz.
Výzvy pracovného prostredia
Malé a stredné firmy pôsobia vo vysoko konkurenčnom prostredí, kde bojujú nie len o zákazníkov, ale aj o zamestnancov. Tí si vyžadujú pracovný model s oveľa vyššou mierou slobody a flexibility, ako kedykoľvek predtým.
Zmena v oblasti pracovného trhu si vyžaduje prispôsobenie aj v oblasti hlasových riešení. Tie nemôžu byť prekážkou a musia umožňovať plnohodnotnú prácu bez geografickej fixácie miesta výkonu. Zároveň infraštruktúra hlasu musí byť flexibilná, aby mohli firmy promptne zapojiť všetkých zamestnancov, ale aj nových krátkodobých dodávateľov a zároveň po skončení zmluvy spoluprácu rýchlo ukončiť.
Telefonická biznis komunikácia je v súčasnosti stále dôležitá. Treba si uvedomiť, že riešenia telefonickej komunikácie nie sú investične náročné a ich správna optimalizácia vedie k redukovaniu nákladov na hovorné. Avšak, aby priniesla firme požadovaný efekt, musí spĺňať spomínané štandardy. Vysoká úroveň hlasovej infraštruktúry prispieva k dobrému imagu spoločnosti. Na druhej strane, ak komunikácia nie je prepracovaná a napríklad zákazníka oberá o čas, môže mať na podnik negatívny vplyv.